Ja mówię temu BASTA!

Prawie zawsze pod koniec mijającego roku, albo na początku nowego, siadamy, bierzemy kartkę, długopis i robimy podsumowanie. Podsumowanie tego, co było, noworocznych postanowień - niestraconych czterech kilogramów, kursów, na które się nie zapisałaś, nawyków, które do tej pory smutno mrugają do Ciebie okiem z listy „od poniedziałku”, itd, itd.

Nie, nie. Nic mi się nie pomyliło, ani Ty nie przespałaś lata. Mamy końcówkę czerwca, a ja piszę to z pełną świadomością.

Ja mówię temu BASTA! i… przychodzę z odsieczą, a właściwie z podsumowaniem, ale takim półrocznym. A dlaczego? A dlatego, że w grudniu albo styczniu można już tylko płakać nad rozlanym mlekiem niezrealizowanych celów, zerkając smutnym okiem na swoją „oponkę”, ale za to w lipcu, kiedy to do końca roku mamy jeszcze kupę czasu…
no właśnie…

Jak zmienić swoje życie?

Więc po co to podsumowanie?

Po to, żebyś w ogóle przypomniała sobie o swoich celach i postanowieniach na ten rok (hmmm, co to ja sobie postanawiałam?)

Po to, żebyś ponownie przyjrzała się swoim celom, ale tym razem zdecydowanie chłodniejszym okiem (tak, tak — fala motywacyjnego entuzjazmu do zdrowego jedzenia i do treningów już dawno opadła). Już wiesz, że nie dasz rady do końca życia wcinać brokułów z kurczakiem i ryżem, a na siłownie czasem tak bardzo nie chce Ci się iść, że jedyne, co robisz, to szukasz wymówek.

Po to, żebyś swoje cele zweryfikowała (a może już teraz wiesz, że niektóre z nich są bezsensowne i nie są ci do niczego potrzebne?)

Jak wymodelować sylwetkę?


A może niektóre z nich tak naprawdę były celami innych ludzi, a Ty usilnie chciałaś je realizować? Może tak naprawdę Ty wolisz bieganie, a nie zumbę.

A może zbyt wiele z nich było poprzedzone słowem „powinnam”? (powinnam schudnąć, powinnam mieć tyle i tyle w pasie, powinnam pokochać smak szpinaku)

Tak to już zazwyczaj jest, że samo nic się nie podsumuje, więc do roboty!

No dobrze, powiesz, ale jak przerobić swoje cele na takie moje, na takie do zrealizowania? Już Ci mówię. Trzeba je delikatnie przeprogramować. Co to znaczy? Połączyć je ze swoimi wartościami, swoimi potrzebami i doprawić szczyptą zdrowego egoizmu.

Najlepsze fitnessowe motywatory


CEL DO ZREALIZOWANIA 
= mój cel + moje wartości + moje potrzeby 
+ mój zdrowy egoizm

Mix tych składników to klucz, żeby nie powiedzieć wytrych, do sukcesu.

Jak to zrobić?
Zadając sobie kolka pytań. A najlepiej będzie, jeśli weźmiesz kartkę, długopis i wszystkie swoje odpowiedzi zapiszesz (to, co zapisane ma dużo potężniejszą moc, niż to, co pomyślane).

Czy to jest cel mój, czy jest to cel innych ludzi?

Dlaczego miałabym w ogóle chcieć zrealizować ten cel?

Co mi to da, jeśli zrealizuję ten cel?

Co sprawi mi radość podczas realizacji tego celu?

Co sprawi, że będzie mi się chciało go realizować?

Kobiety często nie zdają sobie sprawy z ogromnej siły charakteru, która w nich drzemie. Nie ma rzeczy niemożliwych. Pokonywanie własnych granic daje ogromną satysfakcję i kopa do działania. Czasami po prostu trzeba się pobrudzić i wyjść poza swoją bezpieczną strefę komfortu, żeby to zrozumieć.

Katarzyna Wolska

Po czym poznam, że idę do przodu i realizuję swój cel?

A co, jeśli będę miała gorszy dzień i dopadnie mnie lenistwo nie do pokonania?

Jakie czarne myśli mogą się pojawić na drodze do celu?

Co wtedy zrobię?

Mam nadzieję, że teraz czujesz się odrobinę lepiej przygotowana, a misja zrealizowania celów jest Twoją „mission possible”. PS. Jeśli masz ochotę wypróbować „Mój motywacyjny pomocnik” kliknij TUTAJ i przeczytaj pierwszy rozdział

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Kochanie, co ci zrobić na śniadanie? Kawę z masłem! Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Napój oczyszczający wątrobę Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Przepis na odchudzającą kawę Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Koktajl oczyszczający wątrobę i wzmacniający układ krwionośny Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Deser wspomagający odchudzanie Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Deser na śniadanie - badania, przepisy Tłuste produkty, które odchudzają 5 przypraw, które warto dodawać do koktajli. Poleca Ewa Chodakowska Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Zredukuj wagę i oczyść organizm. Pij zielony koktajl odchudzająco-detoksykujący top modelek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu

Popularne w tym tygodniu:

Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Napój oczyszczający wątrobę Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek Koktajl oczyszczający wątrobę i wzmacniający układ krwionośny Przepis na odchudzającą kawę Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Tłuste produkty, które odchudzają Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem